Wednesday, November 24, 2010

Blood Pressure

Baru- baru ni aku pergi ke medical check up. Yang biasa-biasa punya medical check up la dekat satu medical center ni. Aku sampai awal, pukul 8.30 pagi tepat aku dah terpacak kat bahagian health screening. Lepas dah register semua aku pun duduk kat sofa, rasa macam nak tidur sbb malam sebelumnya aku tak cukup tidur. So dari sini korang dah tau yang aku letih kann?? tapi bukan sebab berlari or ape2 ke cuma sebab tak cukup tidur. So nurse yang cantik molek ala2 orang gaji datuk Tirana dalam TARI TIRANA tu panggil nama aku.."CIK Mohamad Fazree...Fazree!"
Cik katenye!!!kenapa tk panggil puan terus! Aku pun catwalk la tengah-tengah bilik tu untuk pergi buat ujian air kencing. Ternyata aku bersih dari sebarang unsur dadah ye! lepas buat test yang menjatuhkan maruah aku tu(sbb bawak sample air kencing tengah2 org ramai),aku pun duduk lagi kat sofa tu tunggu untuk buat x-ray.
Nurse tu pun panggil aku lagi sekali untuk buat x-ray. Aku diiring mcm permaisuri ok! Mamat radiologi tu suruh aku sandar kat plat besi sejuk tu untuk scanning...adela beberapa bahagian badan aku yang kebas masa tu!haha..

lepas tu, kemuncak segalanya berlaku! Aku pi timbang berat badan ngan amik tinggi. penting bagi aku ye sebagai seorang model berjaya.hahah
Nurse tu agak peramah masa buat checking berat and tinggi. Berat aku dia salah tulis ok! 59.5kg jadi 69.5 kg..pantas aku suruh dia tukar!

Akhirnya blood pressure aku di ukur....Dia tny "äwak baru lepas lari ke?"...aku jawab tak. Pastu dia cakap aku nye blood pressure tinggi sikit..Aku terus diam....dalam otak aku cuma satu benda je aku pikir...
Sebab STRESS..

Hurm...sebab itu lah lepas dari med check up aku fokus untuk menghappykan diri aku...hehehe....
harap korang pun dapat hapy kan aku...

No comments: